Dankjewel Leven

Verschillende mensen stuurden mij al vroeg een lieve verjaardagswensen. Vandaag is het vier jaar geleden dat ik voor het eerst moeder werd. Zelf werd ik toen 26 jaar. Ik kan me mijn 25e verjaardag nog heel goed herinneren. Ik gaf een heerlijk feestje in de tuin. De zon scheen, familie en vrienden (ver)schenen ook en de vader van mijn toekomstige kinderen was er ook, al wist ik toen nog niet dat wij zo snel al ouders zouden worden.

Het is ongelooflijk wat er in vijf jaar allemaal kan gebeuren. Vijf jaar geleden riep ik nog toen een vriendin mij vroeg of ik kinderen wilde krijgen: ‘Nou ik weet het niet… In ieder geval niet vóór mijn 30e!’ Ik had allerlei plannen met mijn leven: een studie afronden, lerares worden, mijzelf verder ontwikkelen op spiritueel vlak en vooral heel veel genieten. Vandaag word ik 30 jaar en dit jaar zal ik moeder worden van ons vierde kind. Mijn leven heeft andere plannen met mij blijkbaar.

En wat ben ik ontzettend dankbaar voor wat het leven mij allemaal heeft geschonken en blijft schenken! Ik voel me niet te beschrijven rijk. Studie afgerond?! Nee gelukkig niet, want jee wat werd ik ongelukkig van het geven van Nederlandse les aan pubers. Ik wilde ze van alles leren en laten ervaren, behalve spelling en grammatica. Lerares worden?! In zekere zin voel ik mij wel een lerares, op mijn eigen manier. Het voelt zeer vervullend om mensen te kunnen inspireren met alleen door te leven zoals je leeft, door het volgen van mijn intuïtie en te kiezen voor datgene waar ík blij van word in plaats van ‘wat hoort’. Mijzelf verder ontwikkelen?! Met drie kleine hummels en nog een in mijn buik ontkom ik er niet aan. De gehele dag wordt mij een spiegel voorgehouden door mijn kleine kaboutergoeroes. Genieten?! Ja, ontzettend!!

Mijn laatste blog ging over de stilte in mij. Ik ervoer een paar weken geleden weinig tot geen contact met het nieuwe leven in mijn buik. En toen ik eindelijk begreep hoe dit kwam, begonnen er kleine voetjes te trappelen in mijn buik. Ik had toen wat meer ruimte voor mijzelf nodig, wat meer rust en mijn ongeboren kindje handelde daarnaar.

Dankjewel leven, voor alles wat je mij schenkt ❤

2 gedachtes over “Dankjewel Leven

Plaats een reactie